HudikProfil ger tillbaka till föreningslivet
2022 blev ett nytt rekordår för HudikProfil när omsättningen ökade med 25 procent.
Nu gör företaget en rekordsatsning på föreningslivet i Hudiksvall och Ljusdal.
– Det känns bra i hjärtat att vi kan få bidra till barn och ungdomars fritidsaktiviteter, säger HudikProfils vd Thomas Sandberg.
HudikProfil fick en rivstart på 2022 då företaget utsågs till ”Årets Rookie” av New Wave Profile, Skandinaviens största kedja inom profil, i januari. I början av året etablerade företaget också verksamhet i Ljusdal när Hultman Profil & Reklam förvärvades och stöptes om till LjusdalProfil. 2022 blev företagets i särklass mest framgångsrika år med flera nyanställningar, många nya kunder och en omsättning på över 17 miljoner kronor, vilket är en ökning med drygt 25 procent jämfört med 2021. Det är också en tredubbling av omsättningen sedan ägarskiftet för tre år sedan.
– Vi är otroligt tacksamma gentemot alla våra kunder, återförsäljare och partners som gör vår resa möjlig. Nu kan vi fortsätta satsa framåt och bli en ännu bättre samarbetspartner för våra befintliga och nya kunder, säger HudikProfils vd Thomas Sandberg.
HudikProfil inledde under 2022 en stor satsning på det lokala föreningslivet och tecknade tolv samarbetsavtal med allt från fotbollsföreningarna Forsa IF och Järvsö BK till Tunalids Ridklubb och Ljusdals BK.
– Vi ägs, verkar och sponsrar lokalt. Nu hoppas vi att ännu fler föreningar vill samarbeta med oss i framtiden och därför kommer vi att ge tillbaka ett sexsiffrigt belopp under 2023 till föreningslivet.
Först ut är Forsa IF som köper och trycker alla sina föreningskläder på HudikProfil och som nu får 25 000 kronor till klubbkassan.
– I HudikProfil har vi fått en lokal leverantör som tagit fram ett perfekt koncept för oss med klubbkvällar, egen webshop och eget tryckeri. Lösningen är uppskattad både av oss som förening och våra medlemmar, säger Lars-Göran Persson, Forsa IF.
HudikProfil har på kort tid också blivit en av de större aktörerna inom New Wave Profile och Camilla Fjordland, konceptansvaring för Skandinaviens största kedja inom profil, är imponerad.
– Det HudikProfil lyckats åstadkomma på bara 3 år är helt fantastiskt, från Rookies till att idag driva två framgångsrika enheter, jag kan inte vara annat än mycket stolt över att de vill vara medlemmar i New Wave Profile, säger Camilla Fjordland.